♥ L.O.V.E ♥

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 30, 2015

SERANGAN PANIK!



Alhamdulillah, Allahuakbar, Lailahaillah... Syukur ku kepada Mu Ya Allah yang maha berkuasa. Aku disahkan menghidapi “Panic Attack”. Banyak yang aku kaji mengenai penyakit ini. Pada mulanya aku sangkakan maut menghampiri ku. Aku kaji mengenai tanda-tanda kem#####. 100 hari telah berlalu tiada apa yang terjadi pada ku. Akhirnya aku nekad untuk menyelesaikan masalah ku dengan berjumpa dengan doktor pakar.

Doktor Su, dia banyak memberi nasihat pada kali pertama aku berjumpa dengannya. Dia ajarkan aku teknik penafasan apabila sakit mula menyerang. 8-4-6. Tarik nafas dalam kiraan lapan, tahan nafas dalam kiraan empat dan lepas dalam kiraan enam. Mulanya agak rumit untuk aku lakukan. Alhamdulillah, aku berjaya lakukanya. Temujanji aku seterusnya adalah 3 minggu lagi. Aku akan cuba melawan sakit ini hingga aku pulih walaupun perit. Doakan aku.

Menurut nasihat doktor aku harus elak segala perkara-perkara negatif seperti pemikiran yang tidak masuk akal, mengkaji sesuatu diluar mampu. Walaupun kem#### itu adalah pasti, hingga kini aku masih takut untuk membaca, mendekati mahupun menulis ayat tersebut. Badan ku pasti mengigil jika terfikirkannya. Melalui blog ini akan ku cuba kongsikan kepada semua apa yang aku lakukan untuk terus hidup berjuang melawan sakit ini.


 Nasihat aku pada mereka yang disahkan menghidapi penyakit seperti ku ialah JANGAN CUBA MENGKAJI, MEMBACA, MELIHAT (Buat sementara waktu), MENDENGAR segala perkara-perkara negatif. Ini adalah kesilapan terbesar aku. Dengan melakukan perkara yang aku sebutkan tadi semua simptom aku alami. Membuatkan aku lebih risau hingga aku rasa masa sudah tiba. Syukur, kini aku mampu melawan walaupun bukan sepenuhnya tetapi aku akan terus berusaha sehingga aku benar-benar pulih. Akan aku kongsikan lagi pengalamanku dilain hari.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...