♥ L.O.V.E ♥

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 13, 2011

Jaga-jaga!

( gambar hanya sekadar hiasan)

korang mesti pandai print screen mcm kat atas ni kan... huhuuhu...
bukan ape, kadang2 aku tengok sesetengah manusia ske sangat "quote" orng punya...
lepas tu letak kat blog diorang.. kutuk2... ketawa2... haisshhh...
ak cme nk korang tahu yang walaupun sesimple itu (iyela korang cme print screen lepass tu
letak kat blog korang) ianya tetap berdosa...

haaaaaa... x caye tanyalah ustaz korang...

nti ustaz korang akan jawab (lebih kurang mcm ni r)

"walaupun dia pencuri adakah boleh kita membuka aibnya?"

hehehe....

korang nk ps tu bleh tp biarlah kena pada caranya...

contohnya: meminta izin dahulu... walaupun apa yg ditulisnya itu
adalah salah (tapi korang nk jugak brita2 x guna tu kan?)

hehehe...

so renung2 kan dan selamat beramal!


999!

korang pernah call 999 x???
hehehe...
giler r, semalam ak first time call 999...
bkan nk main2 tp sebab ada kebakaran hutan kat depan umah aku...
memang takut giler... besao giler api tu... huhuhu....
mula2 mcm fikir 2 3 kali jugak r nk call... tapi lama2 bila tengok api tu besar sangat aku jadi takut gle... terus call 999...
diorang memang terbaik rr... first time ak call.. diorang cme mintak nama penuh
dengan no fon jerr...

dalam 10 minit mcm tu bomba pun datang...

thanx a lot k bomba!



Friday, March 4, 2011

Peralihan!

huhuhu... apa makna peralihan dalam diriku??? hijrah??? hahaha...
sama jela...
tapi kali ni ak nak citer pasal peralihan ataupun hijrah dalam hidup ak...
hehehe...
ni antara peralihan yang telah bermula sejak daripada aku form 5:::

1) masuk PLKN gambang kat kuanatan
2) dulu masuk kolej kat KL lepas tu tukar plak kat TRG balik :(
3) dulu abah ada skang Abah telah pulang kepadaNya ;(
4) dulu tumpu pada belajar kini belajar dan kerja
5) dulu KL dgn Abah kini sorang2 jeww (kadang2 ada family ikut skali)
6) dulu available sekarang not available anymore :)
7) dulu kawan xde pangkat dunia sekarang Tan Sri pun ada
8) dulu tengok org kat meja meeting skang ak duk kat situ
9) dulu xde risau pasal masa depan skang bila pikir itula pling tkut skali
yang paling akhir:
10) dulu jarang sembahyang sekarang alhamdulillah.
banyak daripada kita tidak menyedari perubahan dari kita... aku mula perasan
bila ak jumpa kawan aku semalam.. giler r dah maju kawan2 aku semua...
aku doakan korang semua berjaya gak suatu hari nanti...
kerjayaan disusuli dengan usaha....
harapan menjadi nyata...
thats all folks
daa...

Wednesday, February 9, 2011

Cerita Klinik!

hehehe... kelakar betol la... apa???? ni la nk citer... semalam ak g klinik ******* namanya dirahsiakan... tunggu punya tunggu ak tengok lampu "DIGUNAKAN" menyala x padam2... jenuh menunggu ak pun tengokla kat luar tuu... ada satu kereta ni dengan emergency signal berhenti lepas tu ada sorang nenek dipapah oleh mungkin anaknya kot ... lepas tu nenek tu duk sebelah ak... lama lepas tu baru la aku perasan... rupanya dia punya dagu tu tercabut daripada tempat asal dia meaning: dagu dia terkeluar/jatuh... ak ni pun yg dungu a.k.a lampi(kata gf ak) tanyala kat nenek tu what happen? so dia pun jawab lebih kurang mcm nie... " maa hiikkk meee huuu aaaaa aaaaaa iiiieeeee hhhhhhuuuuu aaaaaa hhaaaaannnn jjjaaaaaaa" maksudnya diterangkan oleh anaknya iaitu Mak cik menguap tapi kuat sangat.... hehehhe.... okela ada kelas cauuu duluu....

sssssss aaaaaaa lllllll aaaaaaaa mmmmmmmmmm

Tuesday, February 1, 2011

Balasan Tuhan Pada Kerajaan Mesir!

Sepanduk-sepanduk perkataan mahukan Hosni Mubarak berundur berada dimana-mana saja. Bila aku buka youtube tengok aku rasakan takut kerana mereka umpama Harimau yang dahagakan makanan. Laugan slogan reformasi yang lantang untuk menyuruh kerajaan bertukar nampaknya bakal berhasil. Namun, apabila difikirkan kembali terhadap apa yang telah meraka lakukan pada rakyat Palestin. Memang patut pun kerajaan Mesir digulingkan. Aku memang tiada hak untuk menentukan salah siapa namun ini hanyalah berdasarkan pendapat aku. Ketika Palestin sedang dilanda gundah gulana dan amat memerlukan sokongan Mesir dengan mendabik dada menutup pintu keluar daripada Mesir ke Palestin. Ianya suatu tindakan yang teramat kejam dan zalim. Akan tetapi apabila difikirkan dengan lebih jauh. Ada baiknya apa yang Mesir lakukan itu kerana jikalau Mesir tidak menutup pintu tersebut berkemungkinan kesemua rakyat Palestin akan lari daripada negara mereka. Ianya tetap telah berlaku dan masa tidak boleh diundurkan kembali. harapan saya adalah semoga Mesir kekal aman dan pelajar Malaysia di Mesir harap mereka dapat melaporkan berita sebenar keadaan mereka dan bukannya menipu dengan me reka-reka cerita seperti dirogol. Aku pun pelik diorang kat sana belajar bab-bab agama yang lebih mendalam tapi bila keadaan macam ini mereka boleh "MENIPU". Aku percaya kerajaan Malaysia sedang melakukan apa yang mereka termampu untuk membawa pelajar kita kembali ke Malaysia.

Rumah Kongsi Terbakar!

ahhhaaa... ini berita panas lagi...
korang pernah rasa x klau
tong gas umah sebelah meletup kerr umah
sebelah terbakar kerr...
pernah x... satu jerr perasaannya....
gerun dan takut...
huhuhu...
masa tengah syok2 baca biografi tun dr mahathir tetibe jerr bunyi berdentum...
ku sangkakan jangtungku tp rupanya
bangunan depan offc ak...
hishhh bahayanya...
bangunan tu baru buat... ada umah kongsi a.k.a rumah pekerja
kat belakang tu... rumahh tu la yg terbakar...
huwmmm...

nah gambar...


p/s: sory la gambar iphone ni x berkualiti skit...

Monday, January 31, 2011

Kisah Gawat 1997/1998!

ak rasa x ramai yg tau pasal kisah ni kan...
waktu dimana
kita semua ala-ala nk blik zaman batu...
zaman tiada pekerjaan...
ak try search kaat internet tp ada maklumat yg mcm berat sebelah... contohnya mengatakan ***ar
sebagai hero yang menyelamatkan
Malaysia dan satu lagi plak mengatakan
** Ma***** yang menyelamatkan Malaysia... yg ak faham Mmg Dr Mahathir yang menyelamatkan
Malaysia tp bukan usaha dia sorang
ebaliknya termasuk rakyat Malaysia yang tidak henti-henti berdoa... apa yang aku pernah dengar adalah ketika itu duit Malaysia
umpama ditolak-tolak ke dalam laut
agar currencies nya kurang mcm indon... IMF terus mendesak agar malaysia membuat pinjaman PTPTN ehhh pinjaman IMF
namun ditolak Dr M sebaliknya Dr M
menyuruh mereka yang melabur duit
di Luar Malaysia diarahkan kembali ke
Bank Malaysia
agar tidak hilang laku atas sebab jikalau dalam masa tertentu wang tersebut
tidak pulang ke Malaysia maka nilainya akan tidak laku... Malaysia dikritik hebat pada masa itu dengan pelbagai toh mahan seperti:


Business Week melabelkan Malaysia sebagai Ekonomi Pembelot.


The New York Times melaporkan pegawai kanan pentadbiran Presiden Bill Clinton (ketika itu) sebagai berkata, peristiwa di Malaysia adalah satu tragedi dan menganggap langkah itu sebagai kegagalan yang hebat.

Majalah Time memetik pakar yang berpusat di Bangkok sebagai berkata: “Mahathir sedang mengubah Malaysia menjadi sebuah Myanmar. Ia akan mewujudkan pasaran gelap untuk mata wang dan akan berlaku panik di dalam negara untuk membeli dolar Amerika Syarikat.”

Ahli ekonomi ternama, Milton Friedman, memberitahu dunia bahawa tindakan Malaysia adalah ‘mungkin pilihan paling buruk’.

International Herald Tribune mengisytiharkan bahawa Malaysia menutup pintunya kepada ekonomi sejagat, satu kenyataan yang amat keras.

“Ini adalah satu negara yang pelabur boleh batalkan daripada senarai pelaburan sejagatnya… tinggalkan Malaysia dan lebih baik letakkan wang di Pakistan,” kata satu kenyataan sebuah syarikat sekuriti dari Perancis, Credit Lyonnais Securities Asia ketika itu.



itu adalah

sebahagian daripada kata-kata

mereka yang tidak mempercayai kemampuan Malaysia.. iu saja yg njk dikongsikan harinie...

daaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...